VEDNO
NEKAJ NOVEGA

Buče in bučke za vse okuse

Vegetables-Pumpkins-Autumn-Cucurbitaceae-Orange-1670513_o.jpg

Buče ali bučke imajo plodove različnih velikosti in oblik ter rastejo na dolgih poganjkih, ali pa v obliki grmička.

Uživamo jih kuhane, pečene, dušene, v juhah in prilogah, uporabljamo jih kot nadev v pitah. Za zimo jih zamrznemo ali skuhamo marmelado in kompot.

Hranilna vrednost bučk

Energijska vrednost bučk in buč je majhna, zato pa vsebujejo veliko vitaminov in mineralov. Največ imajo kalija, nato fosforja, kalcija in nekaj mangana. Od vitaminov imajo največ karotina, nato vitamina C, vitamine skupine B in vitamin E. Bučke in bučke so lahko prebavljive, zato so idealna hrana za ljudi z občutljivo prebavo.

bučke1

Vzgoja in nega bučk

V vrtu jim izberemo sočno lego in tla obilno pognojimo s hlevskim gnojem, kompostom ali kakšnim drugim organskim gnojilom. Ljubijo vlažna, globoka humozna tla.

Bučke sejemo na prosto v mescu maju. Če je še hladno, jih prekrijemo z agrokopreno Valentin. Globina sajenja je približno 3-5 cm. Običajno so razdalje sajenja za grmičaste bučke 100-120 x 30-50 cm, buče z dolgimi poganjki pa sadimo na razdaljo 1,5 x 1m. Lahko pa tudi »ustvarjamo«: za pestrejši in zanimivejši zelenjavno-okrasni vrt posadimo različne sorte na več sončnih koncev.

buče2

bučke3

Tekom rasti pod bučke položimo slamo, s čimer ostanejo tla vlažna in plodovi niso umazani. Dobro rastejo tudi na foliji. Ko postane suho, redno zalivamo in sicer vedno pod liste.

Dobri sosedje bučkam so visoki fižol, koruza, kapucinka in čebula.